Thursday 25 April 2013

Mencari Listings di tempat baru

Setelah berpindah daripada bandar elit Shah Alam, saya merasakan lebih ekonomi jika saya mula fokus di kawasan berdekatan dengan tempat tinggal.  Kalau dahulu ketika bermastautin di Bukit Bandaraya, saya hanya perlukan lima hingga sepuloh minit untuk bersiap ke viewing.

Kini, saya perlukan 45 minit. 10 minit untuk saya bersiap, 30 minit memandu dan lima minit untuk membuka pintu & siapkan rumah. Tidak bagus untuk kesihatan minda kalau tergocoh-gocoh selalu.

Saya kini sangat mencuba untuk menembusi kawasan berikut:

1. Mutiara Damansara
2. Ara Damansara
3. Petaling Jaya
4. Bandar Utama

Saya tahu dan sedar yang kawasan ini penuh dengan agents dan negotiator taiko yang sudah lama bertapak dan mempunyai pelanggan tetap. Dan itulah cabaran yang sangat menarik.

Wish me luck!




No comments:

Post a Comment

Taking Care of Our Elderly

As we count our wrinkles, noticing new pain on our joints and all other changes on our body we sometimes forget that our parents, too, grow...