Thursday 13 November 2014

Be Millionaire Real Estate Negotiator

Wahhhhhh...baca title ajer boleh teruja tau. Awal bulan dapat e-mail circulate dari office tentang talk diatas. Speaker adalah Mr Collin Tan. Disebabkan tajuk seminar sangat menarik dan tambahan pula cuma 45 minit maka saya dan beberapa rakan telah invest petang Jumaat kami. 

Seminar diadakan di HQ untuk semua REN Reapfield dan percuma. Rugi kalau tak pergi...setahu saya Colin Tan ada 8 hari seminar dan fee dalam RM2+++. Belum lagi ada kesempatan masa dan tenaga dan sertai. Btw, Colin Tan a property guru from Singapore and own a property agency there. 

He started his training on time, 2pm, didn't wait for late comer and straight to business. 

He thought me that A REALTOR IS NOT JUST SALESPERSON OR NEGOTIATOR.  

Wow! Senang lah nak kata tapi apa 'just' tu? Maknanya kita bukan robot yang hanya buat 5 cycle of REN...perlu tukar mindset. Kena buat more than cari listing-seller-promo/viewing-buyer-close, lima benda ni memang kena diulang kalau tidat buat salah satu memang tidak ada income.  

We are ----------> SUPER REALTOR 

and to do so we must build four personalities to shape our self to be one. 

1) Creator
2) Businessman
3) Super salesperson
4) Investor

Property market is now getting too competitive and some area has more REN than the listings itself. REN lain buang your banner? Curi listings? Mean and tak mau co-broke? ah, itu semua asam garam kami. Sebab itu nasihat saya kepada orang baru - kuat semangat dan kena cekal. 

Let us work hard for and after all 2015 is another 48 days!













No comments:

Post a Comment

Taking Care of Our Elderly

As we count our wrinkles, noticing new pain on our joints and all other changes on our body we sometimes forget that our parents, too, grow...